۱۳۹۲ مهر ۲۳, سه‌شنبه

انتظار از حلقه یا انتظار از خود !

تجربه ای بسیار گرانبهاء

یکی از نکات ظریف در زمینه اتصالها و پیگیری و خروجیهای تسهیلات و حلقه ها بحث انتظار است. خیلی وقتها در ارتباطی و اتصالی هستیم و آن را پیگیری میکنیم و انتظار داریم که خروجی ها منطبق با انتظارات و خواسته ها و نیازهای ما باشد که این یکی از بازیها و نکات ظریف است و از طرفی این انتظارات از حلقه ها که منطبق با منافع و نقطه ناظری خویش است به بحث منیت ها و مالکیت ها و عدم تسلیم بر می گردد و وقتی خروجی حلقه منطبق با خواسته ها و نیازهایم یا آن چیزی که مورد نظرمان نباشد آشفته، ناامید، مضطرب و ناآرام می شویم چون خروجی را مغایر با انتظار دیدیم چون منافع شخصیم را در تقابل و تضاد با خروجی مورد انتظار دیدم.

همین تقابل با منافع شخصی و انتظارات شخصی خودش عواقب و بازیهای دیگری دارد و نتیجه اینکه کمتر حلقه ها و یا ارتباطات را پیگیری می کنیم. این هم از ترفندهای شبکه منفی است این هم از ترفندها و بازیهای ذهنی است.
حال بیاییم از نقطه ناظری دیگری به قضیه نگاه کنیم پس از تقابل و تضاد خروجی حلقه با نیازها و انتظارات شخصی خروجیهای خود را در ارتباطات با یکدیگر مقایسه می کنیم حال با چه معیاری و با چه انحراف از معیاری این مقایسه انجام می گیرد خود جای بحث دارد. علی هذا این مقایسه خروجیها ما را وارد بازی جدیدتری می کند بازی همون بازی است اما از یک سطحی به یک سطح دیگر ما را منتقل کرده است ما را از عدم بر آوردن نیازها و انتظارهای خویش از حلقه ها به قیاس و مقایسه و حسرت و نا امیدی ....می کشاند. قدم به قدم این بازی ما را از سطحی به سطحی دیگر می کشاند که اگر در نقطه ای متوجه این بازیها و ترفندهای ذهنی نشویم امکان گذر و ادامه مسیر سخت تر خواهد بود ........

وادی سکوت ..التماس دعا

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر