۱۳۹۲ مهر ۲۳, سه‌شنبه

اصل انتخاب اصلح (سیستم خود تنظیمی)



ما در آینده متوجه می شویم که چه کسانی می توانند شامل اصل «انتخاب اصلح» بشوند. شما دیدید که در طول قرون مختلف  اپیدمی های مختلفی آمده و قتل عامی شده اما یک عده همیشه زنده ماندند. مثلا طاعون، وبا، سیاه زخم آمده و یک عده زنده ماندند. خوب چرا؟ آیا آن عده آلوده نشدند؟ می شود این را گفت؟
امکان ندارد در یک روستا در چند قرن قبل وبا آمده باشد و همه آلوده نشده باشند. چون نه بهداشت بوده و نه آگاهی برای جلوگیری از شیوع بیماری. از لحاظ شعوری تفسیر ما این است که «اصل انتخاب اصلح» وجود دارد و مکانیزم هایی وجود دارد. الان هم ما درگیر مسائلی هستیم که تلفات سنگین دارد. مثلا قدیم می گفتند یک بیماری آمد اما الان ما درجه های مختلف سرطان را،  اپیدمی نمی دانیم چون شکل آن با آنوقت فرق کرده.اما اینها در واقع موج هایی است که دارند می آیند و یک عده دچار می شوند. این سرطان در واقع یک نابسامانی بیشتر نیست اما به شکل های مختلف بروز پیدا می کند. دوباره اصل انتخاب اصلح از نقطه نظر شعور سلولی مطرح می شود. این ماجرا را از نقطه نظر شعور سلولی از ما میشنوید و اصل انتخاب اصلح را هم داروین در موردش صحبت کرده است.
دراین رابطه ما اعتقاد داریم که می شود مجهز بود و در مقابل این ماجراها ایمنی بیشتری داشت که البته این ایمنی نسبی است. این ارتباطات به ما کمک میکند که سیستم خود تنظیمی، نابسامانی ها  را سر و سامان بدهد.

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر