۱۳۹۲ اردیبهشت ۱۶, دوشنبه

کلام نور



قَالَتِ الْاَعرَابُ ءَامَنّا قُل لَّم تُومِنُوا وَلَکِن قُولُوا اَسْلَمْنَا وَ لَمَّا یَدْخُلِ الاِیمَانُ فِی قُلُوبِکُم وَ اِن تُطیعُوا اللهَ وَ رَسولَهُ لَا یَلِتْکُم مِن اَعمَالِکُم شَیئًا اِنَّ اللهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ
[برخی از] بادیه نشینان گفتند :«ایمان آوردیم». بگو : «ایمان نیاورده اید، اما بگویید تسلیم شدیم و هنوز در دلهای شما ایمان وارد نشده است». و اگر خدا و پیامبر او را فرمان برید، از ارزش کرده هایتان چیزی کم نمی کند. همانا خداوند آمرزنده مهربان است.

حجرات : ۱۴
****
مَا اصَابَکَ مِن حَسَنَةٍ فَمِنَ اللهِ وَ مَآ اَصَابَکَ مِن سَیِّئَةٍ فَمِن نَفسِکَ وَ اَرسَلنَاکَ لِلنَّاسِ رَسُولاً وَ کَفَی بِاللهِ شَهیدًا

هرچه از خوبیها به تو می رسد از جانب خداست، و آنچه از بدی به تو می رسد از خود توست. و تو را به پیامبری برای مردم فرستادیم و شاهد بودن خداوند بس است.
نساء:۷۹
****
وَ مَن یَعْش عَن ذِکرِ الرَّحمن نُقَیّضُ لَهُ شَیطَاناً فَهُوَ لَه قَرینٌ

و هرکس از یاد خدای رحمان دل بگرداند، بر او شیطانی می گماریم تا برای وی دمسازی باشد.
زخرف : ۳۶
****
وَ اِذَا سَاَلَکَ عِبَادی عَنّی فاِنّی قَریبٌ اُجیبُ دَعوَةَ الدَّاعِ اِذَا دَعان فَلیَستَجیبوا لی و لْیُومِنُوا بِی لَعَلَّهُم یَرشُدُون
و هرگاه بندگان من از تو درباره من بپرسند، (بگو) من نزدیکم و دعای دعا کننده را - به هنگامی که مرا بخواند - اجابت می کنم، پس باید فرمان مرا گردن نهند و به من ایمان آورند، باشد که راه یابند
بقره : ۱۸۶
****
قُل لا اَقُولُ لَکُم عِندِی خَزآئنُ اللهِ وَ لا اَعلَمُ الغَیبَ وَ لا اَقولُ لَکُم اِنّی مَلَکٌ اِن اَتَّبِعُ الّا مَا یُوحَی اِلَیَّ قُل هَل یَستَوِی الاَعمَی وَالبَصیرُ اَفَلا تَتَفَکَّرونَ

بگو :‌ « به شما نمی گویم گنجینه های خداوند نزد من است؛ و غیب نیز نمی دانم؛ و به شما نمی گویم که من فرشته ام. جز آنچه را که به سوی من وحی می شود پیروی نمی کنم.» بگو «آیا نابینا و بینا یکسان است؟ آیا تفکر نمی کنید؟»
انعام: ۵۰
****
لَقَد کَفَرَ الّذِینَ قَالوا اِنّ اللهَ هُوَ المَسیحُ ابْنُ مَریَمَ و قَال المسیحُ یَا بَنی اِسرَائیلَ اعْبُدُوا اللهَ رَبّی وَ ربَّکم اِنّهُ مَن یُشرِکْ بِاللهِ فَقَد حَرَّمَ اللهُ علیهِ الجَنَّةَ وَ مَاواهُ النّارُ وَ مَا لِلظَّالِمینَ مِنْ اَنصَارٍ

کسانی که گفتند :‌ « خدا همان مسیح پسر مریم است»، قطعا کافر شده اند، و حال آنکه مسیح، می گفت :‌« ای بنی اسرائیل، پروردگار من و پروردگار خودتان را بپرستید؛ که هرکس به خدا شرک آورد قطعا خدا بهشت را بر او حرام ساخته و جایگاهش آتش است، و برای ستمکاران یاورانی نیست»
مائده : ۷۲
****
و اِن مِّنکُم اِلّا وَارِدُهَا کَانَ عَلَی رَبِّکَ حَتماً مَّقضِیّاً
و هیچ کس از شما نیست مگر آنکه در جهنم وارد می گردد. این امر، همواره بر پروردگارت حکمی قطعی است
مریم‌:۷۱
****
قُل ما کُنتُ بِدْعاً مِنَ الرّسُلِ وَ مَآ اَدری مَا یُفعَلُ بِی وَ لا بِکُم اِنْ اَتَّبِعُ اِلّا مَا یُوحَی اِلَیَّ وَ مَا اَنَا اِلّا نَذیرٌ مبینٌ
بگو : من از میان پیامبران، بدعتی نبودم و نمی دانم با من و با شما چه خواهد شد، جز آنچه را که به من وحی می شود،‌پیروی نمی کنم و من جز هشداردهنده ای آشکار نیستم.
احقاف : ۹
****
اِنْ هُوَ اِلّا عَبدٌ اَنْعَمنَا عَلَیهِ وَ جَعَلْنهُ مَثَلاً لِبَنی اِسرائیلَ
(عیسی) جز بنده ای که بر وی نعمت ِ (آگاهی) بخشیده ایم و او را برای قوم بنی اسرائیل سرمشق گردانیده ایم نیست
زخرف : ۵۹
****
اَلا للهِ الدّینُ الخالصُ والذینَ اتّخذوا مِن دُونِهِ اَولیآءَ مَا نَعْبُدُهُم الّا لِیُقَرِّبُونآ الَی اللهِ زُلفَی اِنّ اللهَ یَحکُمُ بَینَهُم فِی مَا هُم فیهِ یَختَلِفونَ اِنّ اللهَ لا یَهدِی مَن هُوَ کاذِبٌ کَفّارٌ

آگاه باشید که آیین و مرام خالص، از آن خداست و کسانی که به جای او ولی و سرپرستی برای خود گرفته اند (به این بهانه که) ما آنها را جز برای اینکه ما را هرچه بیشتر به خدا نزدیک گردانند، نمی پرستیم؛ البته خدا میان آنان درباره آنچه که بر سر آن اختلاف دارند داوری خواهد کرد. در حقیقت خدا آن کسی را که دروغپردازِ ناسپاس است هدایت نمی کند.
زمر : ۳
****
لا یَسئَمُ الانسَانُ مِن دُعَآءِ الخَیرِ وَ اِن مَّسَّهُ الشَّرُ فَیَؤُسٌ قَنوطٌ
انسان از دعای خیر خسته نمی شود،‌و چون آسیبی به او رسد مایوس و نومید نمی گردد
فصلت : ۴۹

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر